Deze tips zorgen voor veel meer koppelingsbesparing: Gebruik niet je). 5 Tips voor het rijden bij gladheid - ANWB Maar het belangrijkste is weinig gas geven en de koppeling heel rustig laten opkomen. Foute remtechniek ziet men niet graag op het examen. Het enige dat je niet moet doen, is dat continu, keer op keer op keer een half uur of zo. Geef niet teveel gas en laat de koppeling langzaam opkomen. Echt gas geven terwijl mijn linkervoet de koppeling ingedrukt houd doe ik niet.
Wees voorzichtig met blijvend remmen bij abs sijsteem, het kan namelijk gebeuren dat de. Het praktijkexamen leerboek - Hoe slaag ik in 1 keer? Doe je een voor een: Gas geven tot 1900 toeren, koppeling in, gas los, schakelen. Wat kunt u nu doen als u toch aquaplaning voor hebt? Terugschakelen zou ik niet doen, een nieuwe koppeling is een stuk).
Veilig rijden bij sneeuw en ijzel
Je staat stil, houdt je voorrem ingeknepen, en geeft voorzichtig gas. Vertraag tijdig, zodat u niet plots hard in de remmen moet. Is er een professioneel die met kennis van zaken kan aanraden wat te doen als men in de sneeuw of op ijzel met een. Niet ontkoppelen (tot je bijna stilstaat gewoon gas los en remmen.
Bij optrekken auto eerst gas of eerst koppeling slippende. Indrukken bij het lage toerental en remmen. Is om de koppeling niet in te trekken, omdat je dan ook nog op de motor remt. Probeer al je handelingen geleidelijk te doen.
Bij verandering van toeren voorkomen (op motor remmen als het niet nodig is. Heeft dat voorwiel al zoveel te doen, daar moet je niet ook nog eens mee remmen. Tijd dus om eens heel veel, zo niet alle tips, hier te verzamelen. Tip: zet het artikel in je favorieten en gebruik het als naslagwerk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.